Monday 27 October 2014

Permakanan untuk ibu hamil (Well3)

Soalan

1. Apakah pemakanan kesihatan CNI yang sesuai untuk ibu hamil memandangkan saya hamil 20 mimggu sekarang ini?
2. Apakah pemakanan kesihatan CNI yg sesuai bagi wanita berpantang?
3. Bagaimana cara terbaik utk mengambil makanan kesihatan CNI? adakah pada waktu pagi atau malam? harap pihak CNI dapat memberikan maklum balas.

wan salwani

Jawapan
2010-12-28 17:44:13


Permakanan yang baik adalah sangat penting kepada ibu yang hamil kerana penjagaan pemakanan yang baik pada peringkat pertengahan kehamilan ini akan menentukan hala tuju kesihatan anda selepas bersalin nanti. Antara penyakit yang agak popular ketika hamil adalah seperti penyakit darah tinggi, kencing manis, dan sakit otot serta sendi.

Peringkat kehamilan trimester yang kedua ini memerlukan puan mengambil pemakanan yang tinggi vitamin, protin, dan kalsium. Vitamin yang terbaik untuk wanita yang hamil adalah vitamin B9 yang juga dikenali sebagai asid folik. Vitamin ini sangat penting untuk membekalkan tenaga kepada ibu dan juga bayi dalam kandungan. Antara makanan yang mengandungi asid folik secara semulajadi adalah seperti bijirin, kekacang, asparagus, bayam dan sebagainya. Selain daripada itu, kalsium dan zat besi merupakan mineral yang terpenting bagi membantu pembentukan tulang dan juga gigi serta mencegah penyakit kekurangan darah. Antara makanan yang mengandugi kalsium serta zat besi secara semulajadi adalah seperti yogurt, susu, keju, daging, dan sayuran seperti bayam. Protin adalah sangat penting untuk perkembangan dan pertumbuhan bayi dalam kandungan puan. Makanan yang mengandungi protin secara semulajadinya adalah seperti telur ayam, ikan, susu, keju dan sebagainya.

Antara produk makanan kesihatan CNI yang dapat membantu puan pada peringkat kehamilan trimester kedua dan ketiga adalah seperti berikut:

1)Well3 Royal Jelly - 1 pek kecil setiap hari (sebelum makan dan minum pagi)
2)Well3 Ester C  - 1 tablet setiap hari (sebelum makan)
3)UP Gold Soya - 1 - 2 kali sehari

Bagi wanita yang selesai berpantang selama 2 bulan, antara produk kesihatan yang dapat membantu memulihkan kesihatan badan adalah seperti:

1)Well3 Life Enzyme - 2 pek kecil sehari(sebelum makan)
2)Well3 Royal Jelly - 2 pek kecil sehari (sebelum makan).
3)Well3 Gamat - 2 kapsul sehari (sebelum makan)
4)Well3 Permata Suri - 2 sudu besar 2 kali sehari (sebelum/selepas makan)

Semoga saranan produk yang telah diberikan akan membantu puan.

Sumber: http://www.cni.my/expert/asked/answer/female/151/

WELL3 LYOPHILIZED ROYAL JELLY (30's)Well3 Ester-CWELL3  LIFE ENZYME (4x30's)Well3 GamatWell3 Permata SuriUP GOLD SOYA

Untuk Keterangan Lanjut Sila Hubungi:-
011-23159070 (Whatsapp, Telegram, Wechat)
Abu Bakar  bin Ahmad
Dist. Code: 879312

No comments:

Post a Comment