Monday 27 October 2014

Well3 untuk Glaukoma & Leukemia

Soalan

Terima Kasih atas jawapan-jawapan yang di beri kepada soalan-soalan yang pernah saya ajukan diruangan ini. Disini saya ada 2 pertanyaan dari pelanggan yg berumur lewat 40an. Makanan kesihatan apakah yang patut diambil untuk mereka yang berpenyakit GLAUKOMA & LEUKEMIA aka BARAH DARAH. Terima kasih diatas penerangan.

MOHD SABRI BIN BAKIRI

Jawapan
2010-09-30 12:24:06


Glaukoma merupakan sejenis kerosakan mata yang disebabkan oleh tekanan cecair yang terlalu tinggi di dalam bebola mata. Tekanan yang tinggi ini akan merosakkan sel retina dan serabut saraf sehingga ruang penglihatan sekitar seseorang itu menjadi semakin sempit dan akhirnya akan terus menjadi buta. Hampir 2% daripada mereka yang berusia melebihi 40 tahun mengidap penyakit glaukoma. Glaukoma merupakan salah satu sebab mereka menjadi buta selain daripada katarak. Perkaitan antara penyakit ini dengan sistem badan adalah sistem saraf.

Leukemia adalah penyakit kanser darah yang mana penghasilan sel darah putih berlaku secara tidak normal atau dengan kata lainnya, melebihi daripada tahap yang diperlukan oleh badan. Keadaan ini disebabkan oleh faktor keturunan, permakanan dan juga gaya hidup yang tidak sihat.

Antara produk makanan kesihatan CNI yang dapat membantu permasalahan yang telah di kemukan adalah seperti berikut:
1)Well3 Life Enzyme – 3 pek kecil setiap hari
2)Well3 DMG – 3 – 4 biji setiap hari
3)Well3 Royal Gingko – 2- 3 biji sehari

Rasional saranan produk:
1)Well3 Life Enzyme – membantu menyelaraskan fungsi keseluruhan didalam badan.
2)Well3 DMG – mengandungi kandungan vitamin B15 yang dapat membantu pesakit kanser.
3)Well3 Royal Gingko – membantu untuk melancarkan pengaliran darah supaya sel-sel didalam badan akan dapat menerima nutrien dan juga oksigen yang mencukupi untuk menjalankan fungsi tersendiri.


 
Untuk Keterangan Lanjut Sila Hubungi:-
011-23159070 (Whatsapp, Telegram, Wechat)
Abu Bakar  bin Ahmad
Dist. Code: 879312

No comments:

Post a Comment