Monday 27 October 2014

Well3 Untuk Resdung

Soalan

Kebanyakan adik beradik saya menghidap penyakit resdung.Bermacam jenis ubat atau perubatan telah diambil atau dibuat tetapi ia pergi dan datang semula.Adakah faktor pemakanan memainkan peranan yang besar dalam menyumbang kepada masalah ini.Saya minta nasihat atau pandangan dari pakar CNI dalam masalah ini atau mungkin ada makanan kesihatan yang boleh diamalkan untuk menyelesaikan terus penyakit ini.Sekian terima kasih.

MOHD KAMAL BIN MASTUKI

Jawapan
2010-01-08 12:13:34


Resdung merupakan penyakit yang melibatkan sistem pernafasan dimana hidung akan rasa gatal dan mudah mengalami selsema. Untuk pengetahuan En. Kamal, penyakit resdung ini hanya boleh dikawal sahaja dengan pengamalan pemakanan kesihatan yang sesuai pasti dapat membantu dalam pengawalan resdung ini. Produk-produk CNI yg membantu adalah:

1. Well3 Life Enzyme - menyelaraskan persekitaran tubuh badan bagi mengekalkan keseimbangan tubuh badan. Ia juga mempunyai fungsi anti bakteria bagi membunuh bakteria di samping menggalakkan penghasilan sel-sel baru untuk menyembuhkan penyakit.
Saranan pengambilan adalah 2 paket sehari.
2. Well3 Ester C - Meningkatkan sistem kekebalan dengan merangsangkan penghasilan sel-sel pertahanan, merangsangkan penghasilan antibodi, meningkatkan penghasilan komponen-komponen imuniti bagi menentang jangkitan virus dan bakteria.
Saranan pengambilan adalah 2 biji sehari.
3. Disamping itu perlu elak dari situasi berhabuk.
4. Minum air mencukupi sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

Diharapkan dengan penjelasan ini dapat membantu mengawal penyakit resdung.



Sumber : http://www.cni.my/expert/asked/answer/adult/107/

Untuk Keterangan Lanjut Sila Hubungi:-
011-23159070 (Whatsapp, Telegram, Wechat)
Abu Bakar  bin Ahmad
Dist. Code: 879312

No comments:

Post a Comment